16 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Żywności (World Food Day) i Światowy Dzień Chleba. Celem tych obchodów jest pogłębianie świadomości opinii publicznej na temat globalnych problemów żywnościowych oraz wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem. Hasłem tegorocznej kampanii jest „Produkuj, dostarczaj żywność, otaczaj ochroną. Razem. Nasze działania są naszą przyszłością”.Światowy kryzys zdrowotny związany z COVID-19 stał się czasem refleksji nad rzeczami, które cenimy i nad naszymi najbardziej podstawowymi potrzebami. Te niepewne czasy sprawiły, że wielu z nas na nowo odkryło fakt że, to co niektórzy uważają za coś oczywistego dla innych jest trudne zdobycia: ŻYWNOŚĆ. Żywność jest istotą życia i jedną z podstaw naszych kultur i wspólnot. Zapewnienie dostępu do bezpiecznej i odpowiedniej pod względem wartości odżywczych żywności jest i nadal będzie istotną częścią reakcji na pandemię wywołaną przez COVID-19. Jest to szczególnie istotne w odniesieniu do ubogich społeczeństw, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii oraz wywołanego przez nią kryzysu gospodarczego. W takich chwilach, ważniejsze niż kiedykolwiek, wydaje się wspieranie rolników oraz pracowników sektora żywnościowego, którzy dbają o to, aby żywność trafiała z pola na stół bez zakłóceń. Propagując te cele uczniowie klasy III b w dniu dzisiejszym upiekli chleb – podstawowy produkt spożywczy wielu polskich rodzin. Do chleba dodali ulubione i zdrowe dodatki. Dzięki temu mogli się cieszyć wspaniałym chlebem, którego zapach roznosił się po szkolnych korytarzach, a smak skórki zachwycił nawet niejadki. Tym samym nauczyli się, że żywność można przygotować samemu w domu z samodzielnie wyhodowanych produktów, zwracając przy tym szczególną uwagę na przestrzeganie zasad higieny przygotowania i konsumpcji żywności. Uzmysłowili sobie, że nie powinni marnować żywności tylko dlatego, że mamy jej pod dostatkiem. Kolejnym etapem pogłębiania wiedzy o znaczeniu żywności dla rozwoju i życia ludzi jest przystąpienie do realizacji projektu edukacyjnego ” Przygotowujemy lepszy świat”, ale o tym już w dalszych sprawozdaniach.